Avgörande viktigt



Det var en måstematch. Om Habs hade vunnit så hade de haft 3-0 i matcher och haft chansen att avgöra matchserien natten mot fredag på hemmaplan. Men ICKE!
Bostonspelarna hittade tillbaks till den form och spelstil som de hade i grundserien och spelar ut Montreal i stora delar av matchen.
Javisst, när Habs gjorde 3-2 med över 15 minuter kvar av tredje så mådde jag fysiskt dåligt. Blev extremt varm och svettig i min Bruins-jersey, men vägrade såklart ta av mig den.

Habs skapade dock aldrig något riktigt tryck eller farliga chanser, men bara det att de anföll på våg efter våg gjorde mitt psyke instabilt. Det var en lättnad när Kelly gjorde mål i öppen kasse och jag kunde höja armarna i vädret och skrika ut min glädje. 4-2 i matchen och 2-1 i matchserien.

Nu ligger pressen på Habs. Om de förlorar på hemmaplan igen på torsdag så står det 2-2 i matcher och serien fortsätter i Boston.

Visst föll Montrealspelarna väl lätt igår? De såg ut som fotbollsspelare i många situationer = få en smäll, börja gråta och vrida sig i smärtor, för att sedan fortsätta spela som inget har hänt. Fotboll är för fjollor och tjejer.


Habs Darche över på sina fotbollskonster


Kapten Chara var tillbaks på isen igen efter att ha missat match 2 i Boston och han behövs verkligen. Utan honom är vårat försvar förvirrat och pinsamt. Med vår kapten så står vi samlade, spelar enkelt och stabilt.
Hela laget spelar som vanligt igen, hoppas vi kan hålla i det spelet resten av slutspelet och att det blir en lång resa!
Nu ser jag hopp om morgondagen. Vi tar en match i taget, vi får inte bli för kaxiga, vi har bara vunnit en match och de har ju vunnit två. Men uppryckningen från Bruinsspelarnas sida är mäktig. Från svart till vitt, som natt och dag etc etc.


Kapten Chara var tillbaks och var mäktig


Nu är det påsk och äntligen får jag chansen att se på slutspelshockey med Storbjörn! Det ska bli kul att slippa ringa i varje periodpaus för att anylsera, skratta, gråta, skrika etc. Nu får björnbloggarna sitta och smaka av en öl eller två samtidigt som de (förhoppningsvis) njuter av en viktig slutspelsmatch! Gött ska det hur som helt bli.

Ät lite ägg och ta det lugnt. På torsdag smäller det igen!

/Lillbjörn

Kommentarer
Postat av: Robban

Grym blogg! Som svensk Bostonsupporter är man inte direkt bortskämd med svenska texter om kära Bruins. Så fortsätt som du gör,du skriver mycket bra! /Robin,26.

2011-04-20 @ 20:28:08
Postat av: Storbjörn

Tjena Robin! Fantastiskt kul att du hittat hit. Svenska Bruinsfans ska hålla ihop! Vi (jag och bloggkollegan Lillbjörn) kände lite likadant som du, att det skrivs på tok för lite om Bostons stolthet i Sverige. Tidigare satt vi och skickade evighetslånga mail om Bruins till varandra och beslutade att göra det i bloggform istället. Fortsätt läsa bloggen, det är ett långt slutspel kvar!

2011-04-20 @ 22:19:22
URL: http://bruins.blogg.se/
Postat av: Lillbjörn

Håller med allt som Storbjörn säger. Bleed black and gold! Hygglig tillställning i MSG just nu. Heja Lunkan och Bäckis! Antiklimax

2011-04-21 @ 01:45:38
URL: http://bruins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0