Bunt ihop, knyt ihop, släng iväg!

Ok. Storbjörn här. Showtime. Game six. Bell Centre. Dags att knyta ihop den berömda säcken.



Först ska vi väl säga några ord om helgens bravader. Storbjörn tittade djupt i påskabägaren och gick sånär in i väggen tidigt. När Lillbjörn flydde hem för matchuppladdning försökte jag äta kakan och behålla den. Det blev väl varken eller. Men trots mitt tämligen intoxikerade tillstånd visste jag att mitt uppdrag var att ta mig tillbaka till Lillbjörn. Och det gjorde jag! Sen så var jag ungefär lika engagerad som en säck potatis. Men vafan.

Men för att ni inte ska tappa tron på mig så kan jag meddela att två artefakter hittades i mitt barndomshem som tyder på djup och långvarig Bruins-förälskelse. Dels hittades ett brev från en nyligen ivägflyttad 11-årig Lillbjörn som var besviken och nedstämd över att ingen i hans nya klass höll på Bruins och att han ville hem till Storbjörn som delade hans sympatier. Dels hittades nedanstående fantastiska klädesplagg som skyddade en 10-årig Storbjörns tassar mot vinterkylan.



Inget tvivel om att Storbjörns hjärta glänser i både guld och svart? Gott. Då kikar vi på nattens händelser.

Bruins har alltså ställt till med något så historiskt som att vända ett två – noll underläge i matchserien till att nu leda med 3-2. Det som såg så avgrundsmörkt ut för knappt en vecka sedan ter sig nu mycket ljusare och trevligare.

Matchboll således. Och även om vi inte ska uppehålla oss för länga vid det så ska det nämnas att Boston hade fyra matchbollar förra året mot Philly utan att lyckas drämma in en enda. Bland det hemskaste jag varit med om. Skillnaden i år är att det är Bruins som kommer ur underläge och att de har visat en plötslig vilja att kämpa och slita för varje puck. Många av spelarna var med förra året också vilket förhoppningsvis betyder att de har lärt sig något.

Känslan är god inför nattens drabbning och det måste till några saker för att det här ska gå vägen:

Segerrecept 1: Att Timmy T fortsätter att leka mänsklig gud i kassen. Och när han inte kan vara gud får vi be om att Ryder fortsätter att hoppa in som frälsare.



Segerrecept 2: Få för helvete igång PP! Vi har alltså 0 (noll) mål på 15 powerplay i den här serien. NOLL! Det är sinnessjukt. Nu leder vi ändå, men det är djupt oroande med den här ineffektiviteten. Skjut. I. Mål!



Segerrecept 3: Spela Bruins-hockey. Det är det vi har spelare för och det är bara så vi kan vinna. Alltså: in med puckar och folk framför mål. Slit och riv.



Segerrecept 4: Lugn! Bruins bör kunna spela avslappnat och invänta Canadiens misstag. Det är de som måste vinna, inte vi. Låt de bli irriterade, slänga sig och grina. Vi lirar vårt spel.



Segerrecept 5: VINN!



Nu sätter vi på matchtröjan. It’s time to go!

/Storbjörn


Kommentarer
Postat av: Lillbjörn

Handskarna passade ju fint fortfarande. Hoppas du tog med dem till björngrytet och antingen spikar upp dem på väggen eller att du använder dem väl. Skit i att det nästan är sommar, bär dem stolt.

2011-04-27 @ 02:04:40
URL: http://bruins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0