Påskhockey!



Jag känner mig inspirerad och har en bra känsla inför ikväll. Det måste väl vara bra?
Nu blev jag nervös igen.
Har ni chansen, kolla på alla "history will be made" på tuben. Underbart. Eller kanske inte alla..

Nu vänder vi den här serien! Det känns så. I alla intevjuer så pratar Bruinsspelarna om att de hittat tillbaks till deras spelsätt och att de spelar enkelt, enkelt, enkelt. Synd att det tog två rövmatcher innan de fattade det. För senaste matchen var fantastiskt kul att se på.

Krejci sa att hans lina med Lucic och Horton betsämde sig innan förra matchen för att gå ut och ha kul. Hur gick det? Ett mål av Krejci och ett av Horton. Fortsätt ha kul!

Laget har varit i Lake Placid och spanat in staden och arenan där "Miracle on ice" utspelade sig. Grabbarna har gått omkring och roat sig samt tränat PP.

Vissa tyckte det var gött att komma bort ett tag:
"It’s been nice," said Patrice Bergeron. "I thought it was a beautiful town and it was fun to get together, and getting out of Montreal"



Vi får se om Chris Kelly, som gjorde det avgörande målet i tombur senast, spelar i natt. Han drog på sig en skada då han blev inkörd i målburen av Habs Scott Gomez. Kelly åkte till Boston och blev undersökt, men har återvänt till laget i Montreal nu. Om han inte spelar får vi nog se Seguin gå in på hans plats. Det skulle vara kul att få se Seguin lira playoff, men som det känns nu vill jag ha Kelly på isen. Rutin väger tyngre än ungdomlig entusiasm i playoff anser jag.

Påskhockey innebär att jag får kolla på Bruins tillsammans med min kära vän och bloggkollega Storbjörn. Vi båda återvänder till vår hemby för att äta ägg, dricka must och givetvis kolla slutspelshockey! Har redan hunnit få en betsällning på sex Samuel Adams för Storbjörns räkning. Ledighet innebär öl plus hockey, den ultimata kombinationen.

Nu börjar uppladdningen! Vi hörs!

/Lillbjörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0