Bruins - Flyers efter första



Av misstag missade jag första fem minuterna av matchen, jag skyller allt på tv.nu och deras tablå.
Så Kris Versteeg mål efter 4,45 min har jag sett i pausen. Bruins räknade fel och missade en fristående Versteeg som smugit fram bakom mål och enkelt kunde slå in pucken bakom Thomas.

Matchen ser helt annorlunda ut än den igår mot Rangers. Det märks att båda lagen vill visa vart skåpet ska stå, det är halvgrinigt, fysiskt och jämnt. Det står tio lika i skott efter första perioden och det känns som att denna match kan sluta hur som helst. Känns bra att vi har Thomas i mål ikväll, synd bara på deras mål.

Marchand är en grinig jävel som har visat gång på gång denna säsong att han hör hemma tillsammans med eliten. Jag gillar spelare med jävlaranamma och det är självklart ett plus att han har talang för spelet också.

Bruins hade ett helt okej PP, känns som att det är hög tid att få igång det på allvar nu. Allt som behövs är att pucken studsar rätt någon jäkla gång.

Tror att vi får se en tempohöjning i andra perioden. Viktigt att vi har minst oavgjort inför tredje!

Mycket nöje.

/Lillbjörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0