Hawks - Bruins efter andra



JADÅ!

Vilken match vi får se!
Det är jämnt och spelet böljar fram och tillbaks, båda lagen försöker få grepp om matchen. Det är då Chicago gör sitt första och största misstag - de spiller björnblod. Egentligen en olyckshändelse då Thornton får ett par Blackhawksskridskor i ansiktet i en kamp bakom mål, men det räcker för att Bruins ska få det där svarta i ögonen. Det blir gruff efter avblåsningarna, det blir fysiskt, det är grinigt. Helt enkelt det spel som Boston Bruins kan bäst, det ligger i vår historia och själ.
Här vänder matchen.

Jag sitter och väntar på att Bruins ska få chansen i PP för första gången, men istället får jag se ett Bruins som sätter pucken djupt in i offensiv zon, gång på gång. Vi får långa tunga anfall. Vi är jobbiga framför mål. Chicago mäktar med spridda kontingar, me det blir aldrig riktigt farligt. Nu börjar det märkas att de hade en hård batalj mot Detroit igår. Bruins vinner offensiv teckning och kapten Chara får på ett som alltid mäktigt skott som tar på en Hawksspelare och ändrar riktning och ställer Crawford. 1-0!
Vi fortsätter pumpa på och tillslut efter ett långt anfall får Boychuk på ett skott från blå som också ändrar riktning. 2-0!

Det ser bra ut och Thomas kommer inte släppa in något idag. Nu ska vi hålla detta och bärja två poäng.

Jag ljög sist när jag sa att Recchi gick förbi Paul Coffey i poängligan, han tangerade honom bara. Men idag via ett assist så gick han förbi! Grattis Recchi!

Jag har på espn´s sändning på teven, de visar Flyers mot Penguins. 5-2 Flyers just nu. Många målvaktstabbar.

Marcus Johansson gjorde ett förbannat fint mål för Caps mot slutspelsjagande Carolina! Det måste ni se!

Habs leder med 2-0 mot Trashers.

Blackhawks kommer säkert sälja sig dyrt, men det här vinner vi!

Snart börjar tredje.

/Lillbjörn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0