Åh fy fan!

FÖR I HELVETE! NEJ!

Hur jävla mycket otur kan vi ha?! Efter tretton sekunder så gör Tampa mål. 13 sekunder! Så inihelvete dålig start.

Den får vi se ett Bruins som visar ett jävlanamma och kör på, hårt. Det smäller som fan hela tiden och det skjuts från alla vinklar. Vi vinner skotten med 18-11 i första perioden. Mycket tack vare en hel del utvisningar och jag måste medge att vi har haft flyt med utvisningarna, vi har domarna med oss.

Vi har chansen att kvittera i spel 5 mot 3 i ca 1,20 min, men Roloson är en vägg i Tampamålet! Han är glödhet! Inte bra.
Men tillslut i spel 5 mot 4 så lyckas vi med ett PP-mål! Seidenberg skjuter (hårt), Lucic står framför mål så att det enda Roloson ser är röv, Horton tycks få klubban på skottet och styr in 1-1! Jubel och skratt! Nu tar vi dem!

Men här kommer oturen med i spel igen... Med sju sekunder och efter att Bruins klarat av ett underläge studsar pucken via St Louis och förbi Thomas. 2-1. Fy fan vad bittert. Helt otroligt. Och det speglar inte matchen.

Slarv. Jag hatar slarv. Det ska inte gå att göra mål efter tretton sekunder i konferensfinal. Vi sätter Tampa i förarsätet direkt.

Fast att vi spelat jävligt bra denna period i 19 minuter och 40 sekunder så leder Bolts med 2-1.
Krejcilinan ser otroligt het ut, men alla jobbar stenhårt över hela banan och det är vi som anfaller. Ett tag fick inte Bolts ut pucken i spel 5 mot 5.

Paille var svinbra i numerärt underläge och dödade av säkert 30 sekunder helt själv, plus att han fixade tekning i offensiv zon.

Thomas har en svår match då han i stora delar bara står och kollar på när hans lagkamrater dundrar Boltsspelare in i sargen och pepprar Roloson med skott. Det gäller att han spikar igen nu.

Vi spelar jävligt bra. Det känns uppmuntrande, men jag kan inte vara glad när vi ligger under efter första. Jag hoppas Bruinsspelarna tacklar det bättre än mig och vänder det till något förbannat positivt.
Det finns alla chanser i världen att vi vänder det här, det är bara att fortsätta trampa, då kommer de inte att orka tillslut, men se upp för kontringar! Det kan blixtra till när som helst...

Kul då tönten Downie försöker mucka med Chara och vår kapten bara skrattar åt honom.

Peverley verkar fungera bättre med Recchi och Marchand än vad Kelly gjorde med dom i lördags.

Seguins ser stabil ut och kan mycket väl hamna i målprotokollet idag också.

I senaste matchen så hade det slunkit i ett antal för många guinness och att jämföra Bolts med tigh master kanske inte är så exakt.... Men jag var bitter.

Nu tar vi med oss det fina spelet in i andra och skiter i att det står 2-1 till dom.

Jag tror!

/Lillbjörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0