Andra perioden. Oj.

Var ska jag börja? Det här är den absolut roligaste period jag någonsin sett. Det har hänt så jävla mycket och jag hoppas få med lite av det i detta inlägg...

Tyler Seguin. Jag har inte superlativ nog att återspegla hans andra period i den här matchen. Grabben har 2+2 (så här långt i matchen) och spelar som en halvgud. Solomålet efter knappt en minut var helt magiskt! Hans skott när Bruins kommer 2 mot 1 är så jävla hårt! Varva det med ett par assist och ni har fått se en ny världsstjärna i NHL.
Såg ni skottet han hade då Roloson nästan duckade? Han har löd grabbhalvan!
Ojojojoj...

Tim Thomas har räddat tre eller fyra frilägen. Det viktigaste räddar han några sekunder innan Seguin's solomål. Hade Bolts gjort mål där hade det stått 3-1 och det hade sett tugnt ut.

Ryder är tvåmålsskytt och verkar njuta av att lira med Seguin.

Krejci's 3-2 mål var jävligt fint framspelat av vår käre tysk Seidenberg. Krejci behöver bara ha klubban i isen och styra in den i öppet mål.

Roloson är mänsklig. Det krävdes en 19-åring för att ta ner honom på jorden. Seguin äger den här matchen.

Seguin. Seguin. SEGUIN!

Vem ska coach Julien peta när Bergeron kommer tillbaka? Inte fan blir det Seguin i alla fall.

Bolts är livsfarliga i PP. Inga dumma utvisningar i sista nu!

Vi har två (!) PP-mål! Helt otroligt.

Men det här är klart. Det måste det vara. Kan jag inte få ta ut segern i förskott? Nej, förlåt. Ta i trä. Men jag tror. Hårt.

Det är en så jävla fartfylld och fysisk match vi får se. Vilket jävla tempo! Detta passar Bruins bra.

Paille är fan en klippa i boxplay.

Ojojojoj...

Jag måste titta på matchsammandraget för att komma ihåg allt som hänt i andra perioden.. Just nu sitter jag i något form av lyckligt rus...

Jag ska fylla på lite vatten och luta mig tillbaks lite innan tredje...

6-3 till Bruins efter två spelade perioder.

SEGUIN!

/Lillbjörn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0