Det här är hockey!

Ännu en fantastisk period spelmässigt. Kanske inte riktigt lika intensiv. Men fortfarande fart, fullföljda tacklingar och skott. Det är såhär hockey ska spelas. Det är såhär det är tänkt. Och inte en utvisning så långt ögat kan nå. Men det är ingen mesig match på något sätt. Spelarna smäller på, men schysst och regelrätt. Jag njuter!

Förutom då…att Bruins inte får in puckfan bakom Roloson. För det har sannerligen inte saknats chanser. Vi ligger på, spelar helt rätt, är först på pucken, etablerar tryck, har trafik framför mål. Men det blir liksom ingenting ändå. Roloson har gjort en del herrejösses-räddningar och det är självklart anledningen till att det är 0-0 fortfarande. De chanser Bolts har plockar Timmy lätt. Timmy som för övrigt ser ut att njuta mest av alla på plan. Skrattar och har sig. Jag gillar’t!

Men pulsen höjs ju längre matchen går. Nu är det 20 minuter ordinarie speltid kvar och det kommer bli mer och mer tillknäppt. Första målet blir livsviktigt. Sen blir det expressjakt från det andra laget och antingen blir det 1-0 eller 1-1. OT är skrämmande nära.

Jag vet inte om jag klarar det. Faktiskt…

/Storbjörn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0