Efter andra

3-2 Bolts. Vi drar på oss utvisningar och Tampa är elakt bra i PP. Nu känns det inte så bra längre och det kanske är bra?

Men vi håller spelet uppe och detta är långt från över. Boltslirarna blir extremt obekväma när vi fullföljer tacklingar i våra forechecks, vi vinner mycket puck högt upp i banan och det kan bli avgörande.

Roloson ser ju inte direkt bra ut, tyvärr så är inte Thomas i samma slag som senast i Boston.

Mitt tips på 4-2 till Bruins har brunnit upp. Nu blir det stenhårt och OT. Men där är vi säkra och Horton får kliva upp och avgöra, det är hans grej.

Vad fan är det Tampapubliken sitter och "klappar" med? Orkar de inte heja på sitt lag på vanligt sätt? Det är inte någon fotbollsmatch detta...

Hoppas inte Briuns får något PP i sista perioden. Vi är tydligen bättre i 5 mot 5.

Inga mer dumma utvisningar! Bolts har hittat tillbaks till sitt vidirgt fina PP-spel. Jag blir livrädd så fort det ställer upp.

Jag börjar bli nervös. Som sagt, mina nerver fixar inte en sjunde avgörande match..
Så här långt har vi fått se en härlig matchserie lagen emellan. Men någon gång måste det ta slut. Ta slut nu.
VINN!

Saknar Storbjörn i det här läget. Jag sitter som vanligt med känslorna på utsidan och har lätt att bli smått... bitter. Han har en förmåga att se ljuset och lugna mina taggade nerver.
Jag kan inte rå för det, jag vill se Tampablod, så slå nån på käften!

Nu lugnar vi upp oss och inväntar tredje perioden.

Go Bruins!

/Lillbjörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0