Efter andra

Det står fortfarande 1-0 till Bruins. Alla som tycker det är konstigt efter 5-2 och 6-5 i de två första matcherna har fel. Båda coacherna har mått piss efter det vilda spel vi fått se och stramat åt tyglarna när det gäller defensiven och framför allt anfallsfrenesin. Helt rätt tycker jag, det är viktiga matcher vi lirar nu och det skulle vara surt att åka ut ur denna matchserie för att man har lirat huvudlöst.

Ja, vi är svenskar, vi gillar vår defensiv och vårt styrspel.

Thomas ser vass ut, men har inte blivit testad så mycket då vi spelar ett strålande försvarsspel.
Roloson räddade Bolts då Bergeron serverade Peverley i ett 2 mot 1 läge. Hade Peverkey fått upp pucken så hade det stått 2-0, men nu gjorde Roloson en fin sidledsförflyttning och räddade med tåspettsen.

Nästa mål är så inihelvete viktigt nu!

Detta är inte bra för kroppen, jag sitter nervöst och spänd hela tiden. Börjar få ont i nacken. Kan inte sitta tillbaka lutad, jag sitter framåtböjd mot teven och är med i minsta rörelse på isen. På lördag ska jag ladda upp med tigerbalsam.

Jaa, jag vet inte jag. Men det ser bra ut. Vi ser stabila ut och det gillar vi!

Nu håller vi tummarna inför tredje.

/Lillbjörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0