Knock on wood

Hepp hepp.

En kväll att minnas. Men kommer det vara glada minnen eller ångestfyllda? Fan vet. Vi behöver inte prata om historien och minnet från förra året. Vi vet vad som hände och vi vet att läget är i princip identiskt.

Vi har tre starka segrar. Tre segrar där Bruins spelat sitt bästa spel. Det verkar nu finnas två falanger här:

1: Vi sweepar skiten! Krossa i fyra! Flyers suger! Hahahahaha!
2: Åh fyfan. Nu händer det igen. Vi torskar fyra raka nu. Jävlar.

Saken är den att ingen av dem är att föredra. Jag vill säga såhär. Ta. En. Match. I. Taget. Nattens match är lika mycket en grundseriematch som en game seven match. Fast ändå inte.

Jag vet inte vad jag vill ha sagt, men jag är nervös. Jag vet att matchen är sjukt viktig. Men samtidigt att det inte är katastrof om vi torskar. Men fan i helvete så skönt det vore att plocka det här nu.

Bruins har ju varit riktigt bra i de tre första. Och jag vill inte hitta jämförelser med förra året. Det är ett nytt lag. Ny situation. Glöm förra året!

Bobrovsky går in i målet för Philly inatt. Får se vad det innebär. Killen har framtiden för sig. Men framtiden börjar inte idag.

Nu sätter vi oss ner. Fokuserar. Tar en snus. Öppnar en Sam Adams. Och tror.

Vinn!!!

/Storbjörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0