Vilken jävla period!

Ja fy fan. Hur ska man kunna analysera det här?!

Bruins sket fullständigt i det där med bra start och få första målet etc, de bjuder Flyers på ett två mot ett läge direkt, 1-0 efter 29 sekunder. Oookej.

När det har gått 48 sekunder drar Thomas på sig en tvåa då han skickar ut pucken över plexit. Jaha.

I mitten av perioden gör Flyers 2-0 i PP, van Riemsdyk gör sitt andra mål. Här börjar jag fundera på att sova, men jag tyckte ändå att Bruins lirade okej. Så jag stannade kvar framför teven. Det gjorde jag rätt i.

Några minuter senare för Peverley in pucken i offensivzon i ett två mot två läge, han snirklar in och inväntar en tredje Bruin - skott på mål - Ryder skymmer - Kelly stormar fram och slår in returen! 2-1. Vi är med igen!

Drygt en minut senare får vi se ett fint anfall av Bergeronlinan. Recchi och Marchand snurrar lite innan Bergeron serverar Marchand med en fin macka com ställer fem Flyersspelare. Dragskott! 2-2! Vad fan är det som sker?!

Det är hockey. Det är NHL. Det är playoff. Det kan fan inte bli bättre.

Kollade på VM idag. Sverige - Österrike. Varför kör inte alla med små rinkar?! Det var skittråkigt att kolla på! Stora ytor, noll intensivitet, inga tacklingar, ingen hockey. Såg ut som det var juniorer som åkte omkring. Pinsamt.

Jaja, nu är det Bruins som gäller. Det här kan ju sluta hur som helst. Mitt målsnåla (?) tips på 4-2 kan brinna. Detta blir 7-5 till oss.

Nu ska jag bli arg, glad, svettig, nervös, eller fan vet vad igen. Andra perioden startar strax.

Underhåll mig.

/Lillbjörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0